Trabzon

BÜYÜKŞEHİR'DEN 3 BİN KİŞİYE AŞURE İKRAMI

Trabzon Büyükşehir Belediyesi, Muharrem ayının manevi iklimini canlandırmak amacıyla düzenlediği anlamlı etkinlikte, yaklaşık 3 bin vatandaşa aşure ikramında bulundu. Kent meydanında kurulan stantlarda vatandaşlarla bir araya gelen Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, birlik ve beraberlik mesajları verdi.

TRABZON - BELEDİYE - KÜLTÜR - GÜNDEM - SOSYAL - Trabzon Büyükşehir Belediyesi, paylaşmanın, bereketin ve kardeşliğin simgesi olan Muharrem ayı dolayısıyla şehir merkezinde örnek bir etkinliğe imza attı. Şehrin en yoğun noktalarından biri olan 15 Temmuz Şehitler ve Hürriyet Parkı'nda gerçekleştirilen aşure dağıtım programı, Trabzonlulardan yoğun ilgi gördü.

Protokolün ve vatandaşların yoğun katılımıyla tam bir bayram havasında geçen anlamlı etkinliğin tüm detayları şu şekilde:

Trabzon Protokolü Aşure Dağıtımında Buluştu

Büyükşehir Belediyesi Sosyal Hizmetler dairesi tarafından titizlikle hazırlanan dev kazanlar dolusu aşure, Meydan Parkı'nda kurulan özel stantlarda halkla buluşturuldu.

Renkli anlara sahne olan aşure dağıtım etkinliğine; Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç’in yanı sıra Köprübaşı Belediye Başkanı Ali Aydın, İran İslam Cumhuriyeti Trabzon Başkonsolosu Naser Mohebati, Büyük Birlik Partisi (BBP) İl Başkanı Adem Aydın, AK Parti Kadın Kolları Başkanı Ayfer Cihan, AK Parti Ortahisar İlçe Başkanı Seyit Hisoğlu ve AK Parti Trabzon İl Gençlik Kolları Başkanı Mahmut Çavuş da katılım sağladı. Protokol üyeleri, kepçelerin başına geçerek vatandaşlara bizzat aşure ikram etti.

"Bu Günler Kardeşliğimizi Pekiştiriyor"

Etkinlikte meydanı dolduran yüzlerce Trabzonlu ile yakından ilgilenen ve Muharrem aylarını tebrik eden Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, günün anlam ve önemine binaen dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Muharrem ayının İslam alemi ve Türk kültürü için çok ayrı bir yere sahip olduğunu vurgulayan Başkan Genç, şu ifadeleri kullandı:

"Muharrem ayı; bizlerin birliğini, beraberliğini ve kadim kardeşlik duygularını en üst seviyede güçlendiren müstesna bir zaman dilimidir. Bugün burada, şehrimizin kalbinde tüm hemşehrilerimizle aşuremizi, yani bereketimizi paylaşmaktan dolayı büyük bir mutluluk duyuyoruz.

Kardeşlik bağlarımızın sımsıkı pekiştiği, bir arada huzurla yaşama irademizin güçlendiği bu günler bizler için çok kıymetli ve kutsaldır. Yüce Rabbim, gönül bağlarımızın daha da perçinlendiği nice Muharrem aylarına, nice güzel bayramlara bizleri sağlıkla ulaştırsın. Katılan tüm konuklarımıza ve aşuremizi paylaşan tüm halkımıza teşekkür ediyorum."

3 Bin Kase Aşure Kısa Sürede Tükendi

Büyükşehir Belediyesi’nin mutfağında hazırlanan tam 3 bin kase aşure, stant önünde uzun kuyruklar oluşturan vatandaşlara ikram edildi.Sıcak ve samimi bir atmosferde geçen programda, ikram edilen aşureleri tadan Trabzonlular, bu anlamlı geleneksel etkinliği her yıl aksatmadan sürdüren ve kendileriyle iç içe olan Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç’e ve belediye ekiplerine teşekkürlerini ve memnuniyetlerini iletti.