İRADEYE SAYGISIZLIK ETMEYİN!

Ortahisar Kent Konseyi seçimleri geride kaldı. Genel kurul toplandı, delegeler iradesini ortaya koydu, seçim yapıldı ve sonuç belli oldu. Normal şartlarda artık herkesin dönüp önüne bakması, kent adına üretilecek çalışmalara katkı sunması gerekirken, bazı çevrelerin hâlâ seçim sonucunu ve seçim usulünü tartışmaya açma çabası ibret vericidir.

Öncelikle bilinmesi gereken şudur:

Kent Konseyi'nin çalışma usulü bellidir. Seçimin açık mı yoksa gizli mi yapılacağına birkaç kişinin isteği değil, Genel Kurul karar verir. Ortahisar Kent Konseyi Genel Kurulu da bu yetkisini kullanmış ve iradesini ortaya koymuştur.

Şimdi çıkıp kapalı olacaktı, son anda açığa çevrildi algısı oluşturmaya çalışmak, sadece seçim sonucuna değil, Genel Kurulun tamamına saygısızlıktır.

Burada asıl sorgulanması gereken başka bir anlayıştır.

Ortahisar Kent Konseyi delegeleri kimlerdir?

Bu delegeler mahalleleri, meslek kuruluşlarını, sendikaları, odaları, vakıfları, dernekleri, siyasi partileri, kamu kurumlarını ve binlerce insanı temsil eden kişilerdir. Her biri kendi kurumunda yıllardır görev yapan, toplum önünde sorumluluk üstlenen insanlardır.

Şimdi bu insanlara dönüp dolaylı olarak Açık oy kullanırlarsa iradelerini ortaya koyamazlar demek ne demektir?

Bu insanlar korkak mı?

Bu insanlar baskı altında mı?

Bu insanlar kendi kararlarını veremeyecek kadar şahsiyetsiz mi?

Elbette hayır.

Tam tersine, bu delegelerin her biri düşüncesini, duruşunu ve tercihini hayatın her alanında açıkça ifade edebilen karakter sahibi insanlardır.

Asıl sorun, hayatını kulislerle, dedikodularla, imalarla ve sonuç beğenmeyince mazeret üretmekle geçirenlerin; herkesin kendileri gibi davrandığını zannetmesidir.

İradesini açıkça ortaya koyan insanları anlamak, ancak sağlam bir karaktere sahip olanların işidir.

Ortahisar Kent Konseyi seçiminde kazanan ya da kaybedenden önce ortaya çıkan gerçek şudur:

Genel kurul iradesini göstermiştir.

Demokratik süreç işlemiştir.

Sonuç ortaya çıkmıştır.

Demokrasilerde herkesin hoşuna giden sonuçlar çıkmaz. Ancak demokrasiye inananlar, sonucu beğenmeseler bile milletin ve genel kurulun iradesine saygı gösterirler.

Bugün yapılması gereken seçim sonuçları üzerinden tartışma üretmek değil, Ortahisar'ın geleceği için çalışmaktır.

Kent Konseyi'nin görevi kişisel hesaplaşmaların değil, ortak aklın merkezi olmaktır.

Ben de Atatürkçü Düşünce Derneği'ni temsilen seçilmiş bir Yürütme Kurulu üyesi olarak, genel kurulun ortaya koyduğu iradeye sonuna kadar saygı duyuyorum.

Aynı saygıyı, seçim sonuçlarını ve genel kurul kararlarını tartışmaya açanlardan da bekliyorum.

Çünkü iradeye saygı duymayanların demokrasi dersi vermeye hakkı yoktur.